با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی، این سامانه تمامی سرویس های موجود و همچنین خدمات غیر حضوری جدید سازمان را در یک درگاه مجتمع و یکپارچه در خود جای داده است.
همچنین این پرتال مرجع مطمئن و سریعی را جهت آگاهی و استفاده از سرویس های جدید برای مخاطبین سازمان فراهم آورده است.
شما می توانید برای دستیابی به کلیه اطلاعات زیر به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنید:
- پرونده الکترونیک بیمه شدگان
- کلیه سوابق بیمه
- اعلام سابقه به موسسات
- اعتراض به سوابق ناموجود
- محاسبه میانگین دستمزد دو سال آخر
- درخواست دفترچه بیمه
- دریافت کمک هزینه ازدواج (هدیه ازدواج)
- درخواست غرامت دستمزد بیماری
- درخواست کمک هزینه بارداری (درخواست مرخصی زایمان)
- درخواست کمک هزینه کفن و دفن
- ثبت درخواست بازرسی برای افراد فاقد بیمه
- محاسبه خرید خدمت سربازی
- محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی
- استعلام بدهی کارگاه
- مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران
- صدور گواهی حقوق مستمری بگیران
- مشاهده حکم مستمری بگیران
چگونه از آن استفاده کنم؟
در صورتی که قبلا مشترک سرویس های متمرکز سازمان تامین اجتماعی (از قبیل پرتال نمایش سابقه) بوده اید نیازی به ثبت نام مجدد نیست.
اما اگر برای اولین بار با این پرتال کار می کنید در صورتی که خدمات مورد نظر شما نیاز به احراز هویت داشته باشد
می بایست در پرتال ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.
لطفا توجه داشته باشید که جهت استفاده از سرویس های عمومی و شخصی انجام مراحل ثبت نام غیرحضوری کفایت می کند
ولی استفاده از سرویس های کارفرمایی علاوه بر ثبت نام در سامانه، مستلزم مراجعه حضوری به شعبه جهت تکمیل فرم تعهد نامه خواهد بود.
کارفرمایان باید ابتدا در سیستم ثبت نام نموده و پس از احراز هویت در سازمان و ثبت اطلاعات شرکت خود و دریافت کد کارگاهی
به کارمندان خود اطلاع داده تا با در دست داشتن کارت ملی خود به نزدیک ترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه و ثبت نام کنند و کد بیمه ای خود را دریافت نمایند.
سپس کارفرما می تواند اطلاعات آنها را در سیستم خود ثبت و لیست بیمه کارمندان را در سامانه ثبت نماید.
لیست بیمه هر ماه باید حداکثر تا روز آخر همان ماه تهیه و به سازمان ارسال شود در غیر اینصورت کارفرما جریمه خواهد شد.
روش های پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی
- پرداخت فیش حق بیمه از طریق دستگاه عابربانک
برای پرداخت فیش حق بیمه از طریق دستگاه عابر بانک، لازم است به یکی از دستگاه های عابر بانک ملت، سپه، صادرات، کشاورزی، ملی، رفاه و یا تجارت مراجعه نمایید.
شیوه پرداخت در این بانک ها تفاوت چندانی باهم ندارد، فقط در برخی موارد منوها با یکدیگر متفاوت است.
چند نکته
- برای پرداخت از طریق دستگاه عابر بانک، تنها رمز اول کارت مورد نیاز است.
- کلیه کارت های عضو شتاب در عابر بانکهای دارای خدمات قبوض تامین اجتماعی قابل استفاده می باشد.
- در هنگام وارد نمودن شناسه پرداخت و مبلغ، نهایت دقت را بعمل آورید.
- بهتر است از رسیدی که پس از پرداخت از دستگاه دریافت می کنید کپی تهیه کنید (زیرا رنگ این فیش به مرور کمرنگ خواهد شد) تا در صورت لزوم رسید برای پیگیری داشته باشید.
- مبالغ را عینا همان مبلغی که در فیش صادر شده است وارد کنید و از رند کردن اعداد خودداری نمایید تا مغایرتی پیش نیاید.
- پرداخت فیش حق بیمه از طریق اینترنت
برای پرداخت فیش حق بیمه از طریق اینترنت می توانید به سایت بانک ملت به آدرس: www.bankmellat.ir مراجعه نموده،
از منوی بانکداری الکترونیک گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها را انتخاب نمایید. در صفحه نمایش داده شده، سازمان تامین اجتماعی را انتخاب نمایید.
- پرداخت فیش حق بیمه از طریق تلفنبانک رفاه
یکی دیگر از روشهای پرداخت حق بیمه، تلفنبانک رفاه است. البته نیازمند فعال بودن رمز دوم کارت می باشد.
- پرداخت فیش حق بیمه از طریق تلفن همراه
با وارد کردن کد # 713*724* بر روی تلفن همراه، وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شده
و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم کارت، قبض مربوطه را با هر یک از کارت های عضو شتاب پرداخت کنند.
مشکلات خود را چگونه پیگیری نمایم؟
در صورتی که در بخش هایی از فرایند ثبت و یا پیگیری درخواست مشکل دارید می توانید از چند طریق اقدام نمایید:
مطالعه راهنمای در قسمت بالای هر فرم در سایت
مراجعه به صفحه تامین اجتماعی من و کلیک بر روی گزینه راهنمای هوشمند
شما می توانید با مراجعه به صفحه ارتباط با ما سایت کافی نت شمرون انجام کلیه کارهای مربوط به بیمه تامین اجتماعی خود را به تیم متخصص کافی نت شمرون بسپارید.